Naastrehvid – õige valik Eesti teedele

by Fordscorpio / 29 detsember 2016 / No Comments

Kätte on jõudnud aasta külmem aeg ning ilmateade lubab miinuskraade, kuid rehvivahetus autole on veel tegemata. Üles kerkib probleem, et vaja oleks osta uus talverehvide komplekt, kuid peatud küsimuse juures, kas valida naastrehvid või mitte. Võimalik on soetada naastrehv või lamellrehv, lisaks tuleb valida, kas osta uued või kasutatud rehvid. Autokaupluses või rehvitöökohas valikut tehes läheb silme eest lausa kirjuks.

Eestis on keskmiselt 110 päeva aastas sellised, kus on külm ning esineb lund ja lörtsi. Rehvivalik on ütlemata  oluline eriti talviste sõiduoludega.  Valdavalt võib Eesti autojuhtide esimeseks valikuks pidada  naastrehve, mis on üldiselt talvistes oludes paremaid testitulemusi näidanud. Kaasaegsete tehnoloogiatega toodetud naastrehvid on pea kõikides omadustes paremad, kui lamellrehvid ning aeepärast on ka arusaadav, miks meie muutlikes ilmastikuoludes valik paljudel juhtudel nimelt nendele langeb.

Mis teeb naastrehvist paljude autojuhtide lemmiku Eesti talvistel teedel?

Naastrehv on absoluutselt  stabiilsem ja turvalisem eriti  kinnisõidetud lumel ning kiilasjääl sõites ning selliseid teid on meie riigist talvel päris palju. Naastrehvid tagavad parema  juhitavuse ja kidlama pidamise kui lamellrehvid. Kõige rohkem võib soovitada naastrehve kasutada juhul, kui tuleb sageli sõita väiksematel külavaheteedel või kruusateedel, kus teepinnas on konarlik ja krobeline.

Juhul, kui sa ei ole väga kogenud autojuht või sõidada oma autoga talvel harva, siis peaksid valima samuti naastrehvi. Naastrehve hoiavad teel nendesse löödud naelad ning need tagavad selle, et auto on kindlamalt teel oleva jää ja lume sisse kinnitunud ning seetõttu püsib auto paremini teel ja on kergemini juhitav.  Ka lühem pidurdusmaa jääl ning kinnisõidetud lumel on väga suureks eeliseks, ning see teeb ohuolukorras auto teel hoidmise lihtsamaks ka algajale juhile.

Lisaks sellele, et auto on võimalik kiiremini seiskuma saada, on naastrehve kasutades ka külglibisemisse sattumise oht väiksem, sest naastrehvidega ei toimu külgpidamise kadumine nii järsku kui lamellrehve kasutades ning auto on kindlamalt jääs kinni. Karedal jääl on autot ka kergem teel hoida, sest naastrehve kasutades on auto suunakindlus märkimisväärselt parem.

Selle info põhjal teeksid arvatavasti oma otsuse naastrehvide kasuks, kuid enne ostmist tuleks arvestada ka mõningate negatiivsete askepkidega, mis kaasnevad naastrehve kasutades.

Eesti Vabariigis on naastrehvid küll lubatud, kuid juba päris paljudes Euroopa riikides on need keelatud, sest kahjustavad naeltega liiga palju teid ning põhjustavad seetõttu ka kahju keskkonnale.

Naastrehvid on undvad palju rohkem, kui lamellrehvid ning need tuleb enne korralikult sisse sõita, kui nad oma maksimaalse töövõime saavutavad.

Lörtsisel lumel ja märjal või lörtsisel asfaldil sõites jääb naastrehv samuti veidi hätta ning autol on halvem kiirendus ning ka pidurdusmaa pikeneb. Ka juhitavus on sellistes tingimustes halvem just naastrehvidega autodel.

Arvestada on vaja ka asjaoluga, et naastrehvi on võimalik kasutada ainult oktoobrist märtsini ning iga-aastaseks kulutuseks on rehvivahetus.

Kõike seda arvesse võttes on autojuhil võimalik teha enne ostu teadlik valik ning kindlaks teha, kas naastrehvid on just need, mida ta vajab, või mitte.  Hoolikalt tuleb kaaluda, millistes tingimustes ning kus talvel autoga sõita tuleb ning sellest lähtuvalt  teha ka oma valikud. Naastrehv on kindlasti hea valik, kui teda kasutatakse õigetes tingimustes ja õigel ajal.

Naelkummid on hea valik

About the author:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga