Kuidas valida talverehve?

by Fordscorpio / 13 detsember 2016 / No Comments

Talverehvide valik võib esmapilgul tunduda lihtne ülesanne, kuid see ülesanne võib osutuda keerulisemaks, kui esmapilgil paistab. Tootjafirmasid on erinevaid ning ka nende firmade poolt toodetavate rehvide valik on üsna kirju. Valida võib nii naastrehvi vaid talviseks hooajaks kui ka lamellrehvi, mida saab kasutada aastaringselt.

Mille järgi valida?

Peamiseks aluseks, millele tuleks toetuda talverehve valides, on sõiduki tootja poolt sätestatud kriteeriumid rehvidele. Autotootjad panevad auto tehnilisse passi kirja, kui suure läbimõõduga ja veljesuurusega rehvi oleks soovitatav autol kasutada. Ühele autole võib olla antud paar erinevat varianti, kuid laias laastus on vahemikud ette dätestatud, et tagada auto võimalikult turvaline toimimine. Lisaks rehvimõõtudele on rehvidele sätestatud tehase poolt ka koormus- ja kiirusindeksid, soovitatav rehvirõhk. Lisaks sellele tuleb kindlasti jälgida ka seda, et autol oleks korraga all samasuguse mustriga rehvid nii ees kui taga.

Talverehve valides tuleb kindlasti mõelda ka sellele, millisel teekattel reeglina sõidetakse. Kui suurem osa sõitudest tuleb teha külavaheteedel või väiksematel metsavaheteedel, siis on soovituslik kasutada pigem naastrehve, mis on stabiilsemad jäisel ning kinnisõidetud lumega teedel. Kui aga suurem osa sõitudest tuleb sooritada linnatingimustes ning metsavahele väga asja ei ole, siis on mõistlikum valida hoopis lamellrehvid.

Lamellrehvid või naastrehvid?

Lamellrehvid ja naastrehvid

Kindlasti tuleb autol korraga kasutada ainult ühte tüüpi rehve, mis tähendab, et ei tohi korraga alla panna naast- ja lamellrehve. Kumba aga eelistada, sõltub palju rohkemast, kui lihtsalt hind või meeldivus. Algajate juhtide jaoks on soovitavam valida naastrehvid, sest need teevad libedal teel auto lihtsamini juhitavaks ning stabiilsemaks ning ei nõua juhilt erilisi sõidustiili muutusi. Samas tuleb ettevaatlik olla täiesti tuttuute naastrehvidega, sest need tuleb alguses korralikult sisse sõita. Esimestel paarisajal kilomeetril tuleks vältida äkilisi pidurdamisi ning kiirendusi, et rehvides olevad naelad jõuaksid korralikul oma  paigale kinnituda.

Lamellrehvi kasuks tuleks otsustada aga siis, kui juhil on juba rohkem sõidukogemust ning on teada, et palju tuleb sõita märjal või lörtsisel asfaldil või siis lahtise lumega teedel. Kindlasti tuleks valida sellised lamellrehvid, mis on toodetud spetsiaalselt Põhjamaade tarbeks. Selle koha annab infot rehvile trükitud lumehelbe märk.

Parema pidamise jaoks soovitavad rehvimüüjad autole alla nii kitsad rehvid, kui tootja poolt minimaalselt lubatud on. Mida laiem on rehv, seda raskem on autot teel stabiilsena hoida ning suureneb oht külglibisemise tekkimiseks.

Viimaseks asjaks, mida kaaluda on see, kas soetada uued või taastatud rehvid. Siin tuleks olla väga ettevaatlik ning hoolega jälgida, kas rehvide taastus on ikka tehtud korralikult ning usaldusväärse firma poolt. Uue ja korralikult taastatud rehvi kvaliteedil väga suurt vahet ei ole, kuid kehvalt taastatud rehvi kasutamine võib ohtu seada nii autojuhi enda kui ka kaasliiklejate elu.

About the author:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga